БизнесЦензор

01.12.17 08:12

Стартап на $100: як перетворити хобі на бізнес

У своїй книжці "Стартап на $100", яка стала бестселером New York Times і допомогла вже тисячам читачів по всьому світу перетворити власні ідеї у прибуткові справи, Кріс Ґільбо аналізує досвід успішних підприємців, які розпочинали бізнес зі 100 доларами в кишені.

Утекти зі світу офісних працівників і зайнятися своїм проектом значно легше, аніж здається. Перш ніж розпочати власний бізнес, доводиться шукати відповіді на численні питання, адже власна справа має бути не лише улюбленою, а й прибутковою.

Не знаючи, як реалізувати свої ідеї, щоб отримувати високий заробіток від свого проекту, багато хто так і не наважується почати працювати на самого себе.

Американський підприємець Кріс Ґільбо переконує, що цей крок насправді не такий уже й важкий. Книжка особлива тим, що не просто розкиває секрети успішного бізнесу, а й на реальних прикладах вчить, як, маючи обмаль коштів, перетворити своє хобі у прибуткову справу.

"Стартап на 100 доларів" — путівник для тих, хто прагне не залежати від обставин, мріє творити нове майбутнє, маючи при цьому пристойний заробіток та яскраве життя.

БізнесЦензор публікує уривок із книжки "Стартап на $100: як перетворити хобі на бізнес" Крiса Гiльбо, яка вийшла друком у видавництві "Наш формат".

Діяти!

Нема нічого поганого в тому, щоб щось планувати, але на розробку плану можна витратити ціле життя й так його й не втілити. У змаганні між дією і плануванням перемагає однозначно дія. Ось що треба робити.

Оберіть ідею, яка може стати успішною на ринку. Ідея не мусить бути чимось надзвичайним. Вона просто має розв’язувати проблему або бути корисною, щоб люди хотіли за неї платити. Не орієнтуйтеся на інновативність, орієнтуйтеся на корисність.,

Якщо ви тільки починаєте, як вам зрозуміти, чи може ваша ідея стати успішною на ринку? Ви ніколи не можете знати напевно — саме тому починайте бізнес якнайраніше, щоб не витрачати багато грошей.

Сім кроків до розуміння ринку

1. Ви маєте перейматися проблемою, яку беретеся вирішувати. Крім того, має бути достатня кількість людей, які теж переймаються цією проблемою. Завжди пам’ятайте про конвергенцію: як ваша ідея перетинається з користю для інших людей.
2. Переконайтеся, що ринок споживачів достатньо великий. Для цього подивіться, яку кількість відповідей видає Ґуґл-пошук за ключовими словами — тими самими, які ви вводили б, якби шукали свій продукт. Подумайте, які слова вводили б люди, якби шукали відповідь на своє питання. Якби ви самі шукали свій продукт онлайн, але не знали, що він існує, які ключові слова ви б використали? Звертайте увагу на верхню частину і праве поле сторінки результатів: там розміщено рекламу.
3. Зосередьтеся на тому, щоб угамувати "кричущий і визнаний біль". Продукт має вирішувати проблему, що спричиняє біль, про який знає ринок. Легше продавати тим, хто знає про власну проблему і твердо знає, що її треба розв’язати, аніж переконати когось у цьому.
4. Майже все, що продається, — це або ліки від глибинного болю, або задоволення глибинного бажання. Наприклад, люди купують предмети розкоші, щоб їх поважали й щоб мати статус, але на глибшому рівні вони хочуть, щоб їх любили. Речі для усунення болю можуть бути ефективнішими, ніж усвідомлення бажання. Вам треба показати людям, як ви можете усунути або зменшити біль.
5. Завжди думайте про свої дії як про рішення. Переконайтеся, що вони відрізняються від інших і кращі. (Зауважте, що пропозиції не мають бути дешевшими. Конкуренція за ціною зазвичай веде до поразки.) Чи розчарований ринок нинішнім рішенням? Замало просто бути іншим. Інакшість, завдяки якій ви стаєте кращим, — ось що вам потрібно. Немає сенсу щось пропонувати, якщо ринок уже задоволений рішенням. Ваша пропозиція має бути іншою або кращою. Має значення не кількість, а якість.
6. Питайте, що про вашу ідею думають люди, але тільки ті, які є вашими потенційними покупцями. Інші люди можуть надати вам неправильні дані, дезінформувати і схилити до упереджень. Тому вигадайте персонажа — людину, якій ваша ідея принесе найбільше користі. Подумайте про всіх, хто оточує вас (знайомих, друзів, родину) і запитайте себе, чи хтось із-поміж цих людей відповідає вашому персонажеві. Коли знайдете схожу людину, поговоріть із нею про свою ідею, детально розгляньте її разом. Завдяки цьому ви отримаєте значно адекватнішу інформацію, ніж якби ви поспілкувалися просто з будь-ким.
7. Коротко опишіть те, над чим ви зараз працюєте, і покажіть цей опис невеликій групі потенційних покупців. Запропонуйте їм безкоштовно випробувати вашу ідею, а замість цього попросіть підготувати відгуки й нікому нічого не розголошувати. Вашим тестувальникам буде приємно, що вони першими долучаються до процесу. Ділячись своєю ідеєю, ви даруєте довіру й користь, а ще можливість запропонувати цілісне рішення. Заведіть блог, щоб як авторитетний експерт говорити про свій продукт. Пишіть коментарі в блогах, на яких бувають ваші потенційні покупці.

Заощаджуйте гроші на старті. Якщо у свій продукт ви інвестуєте зусилля, а не гроші, то не влізете в борги і зведете до мінімуму фінансові показники провалу, якщо раптом у вас нічого не вийде. Джен і Омар вклали у свій бізнес 500 доларів.

В іншій частині їхнього міста Емі Торн Шарп має компанію з виготовлення хендмейд-іграшок. Вартість стартапу — 300 доларів. Ніколас Люф із канадського Ванкувера починав із 56,33 долара — саме стільки він заплатив за ліцензію 2000 року.

Майкл Трейнер започаткував у Нью-Йорку свій бізнес-проект із документалістики, вклавши в нього 2500 доларів: саме стільки коштував його фотоапарат, який він потім вигідно продав.

Звичайно, усі ці люди — підприємці-соло, і їхня робота — це дизайн, який можна робити самотужки. Але й більші бізнеси, у яких працюють наймані робітники, теж іноді починалися з невеликих капіталовкладень.

Девід Гензел, засновник агенції з Британії, відкрив свою компанію на 4000 доларів. Скотт Мейєр із партнером відкрив у Південній Дакоті медіа-компанію з чотирма працівниками, вклавши менше 10 тисяч доларів.

Цифри можуть бути різними, але суть у тому, щоб намагатися витратити на старті якомога менше.

Не відкладайте початок продажів. У Луїсвіллі в штаті Кентуккі я спілкувався з Ніком Гатенсом, що розказав мені про свій невеликий фото-проект, який він саме розробляв, працючи в компанії, яка спеціалізувалася на інформаційних технологіях.

Нік намагався вирватися звідти, розвинувши власний проект. Але проект ніяк не хотів розвиватися. Ми зустрілися в кав’ярні, і Нік жалівся мені: "Мабуть, у мене якийсь негарний сайт, або я не можу себе правильно представити відвідувачам".

Мене завжди цікавлять проекти інших людей, тому я вийняв ноутбука й попросив Ніка назвати мені адресу його сайту, щоб глянути на нього. "Ну, — промимрив він, — насправді в мене ще немає сайту".

Перше питання, яке ви маєте собі поставити: як мені здійснити перший продаж? Змагання з іншими бізнесами залиште на завтра. Найбільший виклик лежить всередині вас. Нік виграв цю внутрішню боротьбу, коли відкрив свій сайт, й отримав винагороду — перший продаж.

Перш ніж почати виробляти продукт, дослідіть ринок. Варто дізнатися, чи хочуть люди того, що ви можете їм запропонувати, перш ніж ви вкладете багато роботи у виготовлення продукції.

Можна дізнатися це за допомогою досліджень, про що ми говорили в попередньому розділі. Але якщо ви людина ризикова, то можна просто щось запропонувати, подивитися, яка буде реакція, а потім придумати, як це виготовляти.

Дійте відповідно до отриманих результатів. Після того, як насолодитеся першим успіхом, перевірте свої позиції й подумайте, що треба робити далі. Коли йдеться про мікробізнес із невеликим стартовим капіталом і швидкими діями, детальні формальні плани не потрібні.

Вам треба тільки визначитися з тим, який продукт чи послугу ви продаватимете, яким покупцям і в який спосіб отримуватимете оплату. "Бізнес-план на одну сторінку" може бути для вас корисним.

Бізнес-план на одну сторінку

Дайте відповідь на кожне питання одним-двома короткими реченнями.

Загальна інформація

Що ви продаватимете? Хто це купуватиме? Як ваша бізнес-ідея допоможе людям?

Гроші

Яку ціну ви визначите? Як вам платитимуть? Як іще можна заробити на цьому проекті?

Реклама

Як покупці дізнаються про ваш бізнес? Як заохотити інших поширювати добрі відгуки про ваш бізнес?

Успіх

Проект буде успішним, якщо досягне таких параметрів:

Кількість покупців_______________або Річний чистий дохід________________ (або інші параметри)

Перешкоди / Випробування / Відкриті питання

Особлива ситуація або питання № 1_________________

Пропоноване рішення _________

Особлива ситуація або питання № 2_________________

Пропоноване рішення _________

Особлива ситуація або питання № 3_________________

Пропоноване рішення _________

Дедлайн: Я почну реалізовувати цей проект не пізніше ніж____.

Смотреть комментарии → ← Назад в рубрику